Nakládání s majetkem obce patří mezi její základní funkce. S ohledem na skutečnost, že se jedná o hospodaření s "cizím" majetkem dopadá na postup obce při nakládání s jejím majetkem řada právních povinností. Předně v praxi působí problémy otázka, zda záměr nakládat s obecním majetkem zveřejňovat či nikoliv, o jaký smluvní typ se jedná a zda jednání obce naplňuje požadavky na péči řádného hospodáře.
Mezi další klíčové činnosti obce správní akty vydávané orgány obce. Především se jedná o usnesení zastupitelstva, kde v praxi činí problém jednak jejich formulace, tak pravomoc ke kontrole nad jejich dodržováním - v tomto směru se na školení zaměříme na kompetence kontrolního a finančního výboru. Dále jde o normativní správní akty - konkrétně obecně závazné vyhlášky a nařízení obce, přičemž školení reflektuje aktuální praktické otázky stran jejich obsahu, procesu přijímání i možnostem jejich přezkumu.
Dozvíte se:
- jak nakládat s majetkem obce v souladu se zákonem o obcích
- jaké záměry ne (ne)musí zveřejňovat
- k jakým změnám oproti záměru může při následném nakládání s majetkem dojít
- jak neporušit péči řádného hospodáře
- jaké jsou požadavky na obsah usnesení, OZV a nařízení obce
- jaké jsou nejčastější chyby při přijímání usnesení, OZV a nařízení obce
- jak je to s dotacemi od obce a pro obec
Lektor: JUDr. Kamil Jelínek, Ph.D. - advokát specializující se na právo územních samospráv, se zkušenostmi z Krajského soudu v Brně, působící na Právnické fakultě Masarykovy univerzity.
Trvání: cca 9:30 - 13:30
Místa konání:
- Olomouc - 13. 4. 2023
- Frýdek-Místek - 20. 4. 2023
- Opava - 27. 4. 2023
- Hustopeče/Břeclav - 4. 5. 2023
- Kuřim/Blansko - 11. 5. 2023
- Znojmo - 18. 5. 2023
- Zlín - 25. 5. 2023
Při registraci účasti prosím do poznámky uveďte, o jaké místo konání máte zájem. Občerstvení na místě je zajištěno.